Как да увеличите приходите на вашето събитие с Live Streaming през 2024 г.

7 примера от практиката за повече продажби чрез Live Straming

Живото излъчване на събития онлайн (Live Streaming) отвори нови възможности за достигане до нови аудитории и за значително повишаване на продажбите от събития. С напредъка на технологиите възможностите за генериране на приходи чрез стрийминг на живо са огромни и разнообразни.

​Пандемията от COVID 19 даде допълнителен тласък на сектора. По данни за 2022 г. приходите от пазара на виртуални и хибридни събития в световен мащаб са над 300 млрд. долара. Това включва конференции, уебинари, виртуални панаири, концерти и гейминг. За жалост, няма точни данни за пазара в България през 2023 година, но няма как да не забележите бума на най-различни обучения, конференции и семинари, които се предават онлайн в последните 3 години.

В днешната статия ще се фокусираме върху работещите стратегии за значително увеличаване на приходите за B2B комуникация с вашите аудитории. Това са събития основно с бизнес и професионална насоченост – конференции, семинари, обучения и т.н. Подходът е идентичен и за онлайн събитията, насочени към потребителския сектор, с тази разлика, трябва да се обърне допълнително внимание върху качеството на продукцията.

 Калкулатор: Колко ще струва Live Streaming на моето събитие

Но първо нека си отговорим на въпроса защо да предаваме своето събитие онлайн?

Неограничена аудитория и повишена достъпност: Ако една зала може да събере 100, 500 или 1000 души, то предаването на живо дава буквално неограничени възможности за достигане до целевата си аудитория. Така премахвате географските бариери, позволявайки на хора от цял свят да участват във вашето събитие. Live Streaming ще направи вашето събитие достъпно за гостите, които не могат да присъстват на място поради натоварен график, физически затруднения или по финансови причини.

Рентабилно: Провеждането на уебинар е значително по-рентабилно от традиционно събитие. Намалява необходимостта от физическо пространство, транспорт, настаняване и други логистични разходи. При хибридните събития осигурявате допълнителен достъп на аудитория онлайн, от която можете да имате много по-голяма възвръщаемост на инвестициите, отколкото при провеждането единствено на класическо събитие лице-в-лице.

Ангажираност и взаимодействие: Платформите за стрийминг на живо често имат функции, които позволяват взаимодействие в реално време между домакина и аудиторията, като чатове на живо, анкети и сесии с въпроси и отговори. Това може да увеличи ангажираността на публиката, карайки участниците да се чувстват по-свързани и въвлечени в събитието.

Дълготрайност на съдържанието: За разлика от традиционните събития, онлайн ”видеопотоците“ могат да бъдат записани и достъпни за гледане дълго след края на събитието. Това ви позволява да продължите да ангажирате нови зрители и предоставя стойност на вашата аудитория, която може да поиска да преразгледа съдържанието.

 Анализ и обратна връзка: Дигиталните платформи предлагат подробен анализ и възможност за незабавно събиране на обратна връзка от вашата аудитория. Тези данни са безценни за по-добро разбиране на вашата аудитория, измерване на успеха на вашето събитие и вземане на информирани решения за бъдещи събития. Така получавате и измерима обратна връзка за нагласите на публиката по различни въпроси.

Например: Склонни ли са да купят даден продукт, Какво може да се подобри в следващото събитие, Кои теми гости ги вълнуват и т.н.

 Маркетинг и промоция: Live Streaming може да служи като мощен маркетингов инструмент, ако искате да създадете шум и вълнение около вашия бранд. Може да се използва и за популяризиране на предстоящи събития, продукти или услуги.

 Възможности за спонсорство и осигуряване на приходи: Стриймингът на живо може да отвори нови потоци от приходи. Можете да привлечете спонсори, които се интересуват от разширения обхват на вашето събитие, или можете да монетизирате достъпа до събитието или записите чрез абонаменти, Pay-Per-View (плащате, за да гледате) или платен достъп до затворено съдържание (сайтове с paywall и код за достъп, Facebook групи и други).

 Ето кои са най-популярните начини за генериране на приходи от онлайн събитие:


1. Продажба на онлайн билети

Най-често срещаният метод за осигуряване на приходи от онлайн събития е чрез продажба на билети онлайн. Този подход е предпочитан от организаторите на онлайн събития и представлява над 50 % от източниците на приходи в бранша. В повечето случаи билетите за онлайн стрийминг обикновено са по-евтини, заради по-ниските организационни разходи.

От съществено значение е да предложите стойност, която оправдава цената на билета, като ексклузивно съдържание, интерактивни сесии или специален достъп до дигитални стоки. Това е отличен начин да привлечете за свои гости по-големи екипи, които нямат физическа възможност да присъстват или имат бюджетни ограничения.  

Стриймовете с плащане за гледане (Pay-Per-View или PPV) предлагат модел на плащане за всяко събитие, което позволява на зрителите да купуват достъп до конкретни събития. Този модел е популярен за изключително съдържание, като концерти, спортни събития или специални представления. Платформи като Vimeo, YouTube и Facebook позволяват PPV стрийминг, осигурявайки широк обхват и удобство както за домакините, така и за зрителите.

Екипът на ТАКТИКА може да ви предложи и други гъвкави решения за плащане с по-ниски комисионни и удобни за потребителите в България.

Свържете се с екипа на ТАКТИКА за безплатна консултация относно най-подходящия бизнес модел за вашия Live Streaming


2. Абонамент

Ако правите регулярни събития, които носят силна добавена стойност за аудиторията, абонаментната услуга е добро решение да привлечете сигурна аудитория при изгодни условия. Този метод е най-подходящ за професионални обучения и менторски програми.


3. Спонсорски пакети

Онлайн поточното предаване позволява разнообразни формати за брандиране на ваши спонсори, клиенти и партньори. Най-популярните са:

  • Статични лога по време на целия стрийминг. Онлайн зрителите виждат логата по време на цялото излъчване.

  • Статични и видео заставки в началото на онлайн събитието – когато интересът е най-голям

  • Рекламни спотове – кратко видео, статична заставка или предварително записано видео обръщение на спонсор, клиент или партньор.

    Цените за спонсорските пакети могат да варират в зависимост от сектора, но ако се колебаете каква оферта да предложите, сме насреща за консултация.

    4. Продажба на допълнителни услуги


    Събитията, предавани на живо, могат да бъдат мощна платформа за представяне на други ваши услуги. Това може да бъде специализирано обучение или бъдеща конференция, за които да дадете уникална отстъпка (ако бъде закупена по време на онлайн събитието).

    Предаването на живо позволява взаимодействие и демонстрации в реално време.
    Създателите могат да монетизират своя опит, като предлагат уроци, лични коучинг сесии или уебинари. Интерактивните и персонализирани преживявания правят тази опция привлекателна за аудитории, готови да платят за специализирани знания.

5. Продажба на продукти и мърчъндайз (Live Shopping)

Имате уникална тениска на вашата организация? Някой от лекторите току-що е публикувал своя книга? Набирате дарения за благотворителност? Всички тези дейности могат да се монетизират чрез директен маркетинг подход по време на стрийма. Сигурно сте чували за Live shopping или пазаруване с преференциални условия по време на стрийминг? Чувствайте се свободни да използвате този подход и по време на вашето онлайн събитие.

Ето няколко примера: Аудиторията се притеснява да задава въпроси в Q&A сесията – обявявате 10% отстъпка за ваш продукт за всеки участник в дискусията. За всеки заявил участие в следващата конференция по време на онлайн събитието – 50% отстъпка за приятел. Live Shopping сесията по време на вашия онлайн стрийм може не просто да повиши приходите ви, но да разчупи програмата. Примерите за ангажиране на аудиторията са много, но ако се затруднявате в идеите, не се колебайте да се свържете с нас за безплатна консултация.


6. Афилиейт маркетинг

Партньорският маркетинг включва популяризиране на продукти или услуги на ваши партньори по време на живото предаване и печелене на комисионна за всяка продажба, направена чрез вас. Този метод е ефективен, когато продуктите са подходящи за съдържанието на стрийма и предлагат стойност на аудиторията. Избирайки правилните афилиейт партньори и интегрирайки промоции в съдържанието по елегантен начин, създателите могат да спечелят прилични приходи чрез партньорски продажби.


7. Дарения

Можете да поощрите вашата онлайн аудитория ви дари малки суми, ако стриймът им е харесал. Този подход е популярен най-вече за геймърската индустрия, но в пълна сила може да бъде приложен за събития в обществена полза. Не забравяйте да бъдете максимално прозрачни и да оповестите публично как смятате да разходвате набраните средства. А след като го направите, изпратете отчет на дарителите.

Все повече платформи имат бутон за директни дарения (като Twitch, YouTube Live и Facebook Live), но можете да разчитате и на услуги от трети страни като PayPal, Patreon, GoFundMe. Ако вашият сайт има Donate бутон, можете да споделите линк към него и да го промотирате по време на стрийма.

Улеснете процеса на даряването, като предложите множество опции за плащане. Гарантирайте, че вашият процес на даряване е бърз, лесен и сигурен и можете значително да увеличите вероятността за получаване на дарения. След събитието изпратете благодарствени съобщения или публикации, за да признаете приноса на вашите дарители.


Колко струва един онлайн стрийминг?

Цената за предаване на живо на събитие може да варира в широки граници в зависимост от няколко фактора като вид и мащаб на събитието, качество на продукцията, избор на платформа и всички допълнителни функции или услуги, които може да са ви необходими.

Свържете се с екипа на ТАКТИКА за безплатна консултация или използвайте нашия
Live Streaming калкулатор.

Next
Next

11 причини да предавате на живо вашите събития